گلها گلها

پرسش های بی پاسخ

گلها گلها

پرسش های بی پاسخ

افسانه سر خم نکردن تختی در مقابل محمدرضا شاه ... دروغ گویی نه کنتور دارد نه مالیات.



 دروغی صریح و آشکار  از نشریه   " مصدقی ، مذهبی  "   درون ایران  به نام نسیم بیداری که افسانه بافی و گند زدن به تاریخ معاصر را سرلوحه کار خویش قرار داده است.


ماهنامه ای  که  از آذر 1388  تا به حال حدود 60 شماره  را منتشر کرده است. روال کار این نشریه  چنین است که با استفاده از فضای اجباری (و نیز تشویقی) ضد حکومت پهلوی  (حاکم بر ایران)  به  بدگویی ، دروغگویی و تحریفات  فراوان (بدون  معترض و منتقد)  در مورد سالهای پیش از انقلاب 57 دست می زند . این نشریه  را اشخاص وابسته به جناح اصلاح طلب حکومتی (به  اصطلاح اعتدال گرایان ) ، وابستگان حزبی ، عقیدتی جبهه خود خوانده ملی (مصدقی) و گروه های ملی مذهبی (در اصل ضد ملی و مذهبی) اداره می کنند. نگاه کنید به : (http://nasimebidari.ir/page.php?34)

    


    و اما یکی از شاهکارهای نشریه مذکور در  دروغگویی و رواج دروغ


 مربوط  است به مقاله ای  به قلم  دبیر سیاسی نسیم بیداری آقای سید حمید متقی  .



 

شماره 12 به تاریخ دی 1389


 


 



شماره 12 به تاریخ دی 1389 - صفحات 32  و 33 می باشد که با عنوان   مردی که سر خم نکرد ( اشاره به مراسم اهدای جایزه کشتی پهلوانی ایران به جهان پهلوان غلامرضا تختی)  


 

 





در صفحه دوم  مقاله ذکر شده  پاراگرافی با تیتر شاه و تختی دارد  و بیان می دارد :

... شاه باید مدال طلا را برگردن جهان پهلوان می انداخت . اعلی حضرت منتظر ماند  تا تختی مانند سایر ورزشکاران  سر خم کند تا وی مدال را بر گردنش بیاویزد ، اما  جهان پهلوان  سر خم نکرد . شاه پس از چند لحظه  مکث مجبور شد روی نوک پای خود بایستد و دستان خود را بلند کند  تا بتواند مدال  را بر گردن جهان پهلوان  بیاویزد. هرچند این عمل تختی با لبخندی از سوی شاه همراه شد  اما بسیاری از حاضران دریافتند که این عمل جهان پهلوان بی پاسخ نخواهد ماند......




  

                                                          

 

  ما و بسیاری دیگر تا مدتی آن مطلب را حقیقی می دانستیم تا  زد و از بخت بد فضلای مصدقی- مذهبی فیلم آن داستان روایت شده توسط آقای متقی  پیدا شد و ...

  زنده نام غلامرضا تختی پهلوان ایران زمین و جهان پهلوان ابدی بر خلاف این دروغ آشکار نه تنها سر خم کرده بلکه  در مقابل پادشاه تعظیم نیز می کند.

 

فیلم  + 40 فریم  از افسانه سر خم نکردن تختی  :






  

   

     


 خطاب  من به این ناجوانمردان است که ما تا کی باید فریب این دشمنی شما با  اشخاص  میهن دوست و ایرانیان حقیقی را خورده ... و   اگر سند رسوایی شما مانند این فیلم  در مورد دیگر دروغ هایتان پیدا نشود چه کنیم ؟؟؟؟... باید همیشه فریب نیرنگ هایتان را بخوریم ؟؟؟؟... شما از مصدق تا امروز همیشه ریاکاری ، تهمت ، دروغ و از پشت خنجر زدن را روش و رویه خود قرار داده اید و تاریخ معاصر این مملکت را سراسر از این حقه ها ساخته اید....


در ادامه باید عرض کنم که این دروغ زشت نه تنها در نشریه مذکور بلکه در فضای وب نیز بسیار پراکنده شده است.

نمونه هایی از آن سایت ها :

سایت امجدیه :(http://amjadiyeh1900.blogspot.com/2010/08/blog-post_27.html)

جام نیوز : (http://www.jamnews.ir/detail/News/210617)

منتظران : (http://next.blogsky.com/1389/09/04/post-155/)

و ....


جالبتر آنست که یکی از سایت های مشهور  داخلی (حکومتی ) داستان را به گونه ای دیگر  بافته است.


سایت مشهور (البته درون ایران) مشرق  با تیتر : خاطره تصویری/ روزی که شاه در برابر تختی تحقیر شد

 لینک  (http://www.mashreghnews.ir/fa/news/239436/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF)  

   

چنین  حقه بازانه بیان می دارد :

...تختی قرار است بازوبند و مدال پهلوانی کشتی ایران را از شاه کسب کند، در حالی که بسیاری از سران به محض رسیدن به شاه ابتدا دست وی را می بوسیدند و خم می شدند اما تختی در ابتدا ایستاد تا شاه، مدال را دور گردنش بیاندازد و برای اهدای مدال مقابل محمدرضا شاه هم سر خم نکرد و شاه را وادار کرد دستانش را بالا بگیرد و مدال را بر گردن جهان پهلوان ایران بیندازد و بعد به نشانه احترام با شاه دست داد و خم شد که این خم شدن با چاپلوسی سران دربار بسیار فرق داشت...


 

  در اینجا  خم شدن تختی مقابل شاه را قبول کرده است  ،  اما به صورت مضحک و  مسخره ای  نوشته است که  تختی سر خم نکرد  و شاه را وادار کرد  دستانش را بالا بگیرد که این خم شدن با چاپلوسی سران دربار بسیار فرق داشت.

 کسی نیست بگوید  آخر انسان های بی منطق، این دیگر چه  استدلال مسخره ای هست که می کنید ؟  اول آشکارا دروغ می بافید که سر خم نکرد. دوم  می فرمایید  مجبور شد !!!  دستانش را بالا بگیرد که مدال را بیاندازد  یعنی انتظار داشتید دستهایش را  از زیر پاهای تختی ببرد  و یا از دور کمر تختی مدال را بیاندازد ؟! . سوم چطور سر خم نکردن وی (دروغ مشرق ) مخالفت وی با شاه فرض شده  اما از  اینکه  در مقابل وی خم شده ( در اینجا خم شدن کم اهمیت تر از سر خم کردن است !!!!!) به راحتی  عبور کرده اید؟! (هه هه هه هه) . آخر اینکه تعظیم یا به قول شما خم شدن پهلوان تختی نشانه ای از احترام و ادب ایشان به مقام شخص اول مملکت است و لازم نیست اینقدر تخم  و بذر  کینه را پراکنده کنید. 


تعدادی دیگر از عکسهای جهان پهلوان تختی در کنار محمدرضاشاه پهلوی :





 در پایان  باید اشاره کنم که همچنان گوش های  کری وجود دارد که  این  حرفها را نمی شنود و از این افسانه ها بسیار لذت می برد تا جایی که مرگ تختی را هم توطئه شاه و ساواک می داند...  آری می توانید داستان ببافید که تختی در جایی دیگر به غلامرضا پهلوی بی اعتنایی کرد و امثال آن ... دیوار دروغگویی و تاریخ بافی شما که انتها ندارد. رسانه هایتان هم که الی ماشاءالله. شاه هم که آخر پلیدی  و آخر هرچه پلشتی هست... ببافید و به ذهن ساده لوحان زودباور تزریق کنید اما بدانید همه را نمی توانید مرعوب کرده و فریب دهید.


مطالبی دیگر در مورد مراسم مذکور :

 با توجه  به اینکه محمدرضاشاه در زمستان 36 از شهبانو (ملکه) ثریا جدا شد (به علت نازایی ثریا) و در تصویر وی را تنها  مشاهده می کنید و نیز با توجه به قهرمانی جهان پهلوان تختی در سال های 36 ، 37 ، 38 در کشتی پهلوانی کشور احتمال زیاد مراسم مربوط به نوروز 38 می باشد.

در پشت سر شاه فاطمه پهلوی (شاهدخت) خواهر شاه  و کوچکترین دختر رضاشاه نشسته است.

نعمت الله نصیری (تیسمار )  نیز در تصاویر دیده می شود.

 نفر دوم مسابقات   زنده یاد احمد وفادار دارنده عنوان پهلوانی کشور در سالهای 29 تا 31 بود.

داور مسابقه بین وفادار و نوری(نفر سوم ) زنده یاد حبیب الله بلور پیشگام و پیشکسوت کشتی ایران ،  مربی و استاد تختی  و جمع زیادی از قهرمانان کشتی ایران و نیز بازیگر قدیمی سینما بود.