گلها گلها

پرسش های بی پاسخ

گلها گلها

پرسش های بی پاسخ

قابل توجه جماعت پان مصدقیست


 تعدادی از دروغها و پرت و پلاگویی های فاحش و بی شرمانه دکتررررررررررررر محمد امینی (  پان مصدقیست پر ادعا و راقم شاهکارررررررر سوداگری با تاریخخخخخخخخخخ)

لینک :  (https://www.youtube.com/watch?v=g_s5lM1lXLk)  با عنوان : رفراندوم مصدق قانونی بود ؟

مدت زمان : 3 دقیقه و 15 ثانیه 

زمان دروغ :  دقیقه 2 و ثانیه 17

ادعای دروغین : مجلس شورای ملی از تاریخ : 15 اسفند 1331 تا انحلال در مرداد 1332 تنها یک جلسه رسمی داشته است که در آن مکی و فرد دیگری را برای کمسیون اسکناس انتخاب کردند.

سند اثبات دروغ وی : لینک

(https://fa.wikisource.org/wiki/%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3_

آقای امینی که به تازگی (1394)  در یکی از برنامه های خودش در شبکه اندیشه ادعا کرده است تمام مذاکرات مجلس را از 1320 تا 1337 خوانده است چگونه این چنین دروغی را به خورد مخاطبین می دهد ؟! آیا برای مصدقی کردن آنها نیست ؟  چگونه است که وی تعداد جلسات مجلس را در تاریخ ذکر شده توسط خود تنها یک عدد می خواند در حالی که بیش از ده/10 جلسه (دقیقاً 13 جلسه از نشست شماره 75 تا 87) به تاریخ های : 1-  17 اسفند 1331  ، 2- 19 اسفند 1331 ، 3-  20 اردیبهشت 1332  ، 4- 29 اردیبهشت 1332  ،  5- 31 اردیبهشت 1332  ، 6- 3 خرداد 1332  ،  7- 5 خرداد 1332 ، 8- 7 خرداد 1332  ، 9- 17 خرداد 1332  ، 10 -  10 تیر 1332  ،  11-  14 تیر 1332  ، 12-  15 تیر 1332  ، 13- 18 تیر 1332  برگزار شده است

آقای امینی فقط جلسه پایانی (87)  در 18 تیر 1332 که در آن آقای مکی و فرد دیگری (موسوی)  به عنوان کمیسیون اسکناس  ( هیئت نظارت اندوخته اسکناس) را دیده است چونکه خودش بهتر می داند...... و چندین جلسه دیگر را نمی دانم ........

فرض هم می کنیم دو سه جلسه هم متشنج شد و ختمشان اعلام شد باز  آیا فقط یک جلسه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





پرت و پلاگویی درباره نجات آذربایجان از چنگال فرقه دموکرات پیشه وری


آقای محمد امینی در 2 ویدئوی متفاوت و متناقض از لحاظ ارائه سند تاریخی  نقش مؤثر و غیرقابل انکار احمد قوام (قوام السلطنه)  را در خروج نیروهای شوروی نادیده گرفته و تنها دلیل آن را تهدید یا شاید اولتیماتوم ایالات متحده آمریکا در زمان ریاست پرزیدنت ترومن بیان می کند. البته بسیار عجیب در ویدئوی اول (قدیمی تر)  ابراز می دارد که تهدید هسته ای رسمی نبود  ولی چون آمریکا در آن زمان تنها دارنده قدرت اتمی در جهان بود  و پس از اینکه موضوع در شورای امنیت سازمان ملل حل نشد تهدید آنها بسیار جدی به حساب می آمد و  جالب اینجاست که آقای امینی که دائم در حال بیان مطالب در هم ریخته است اسناد تهدید اتمی آمریکا را ابتدا کم رنگ عنوان کرده و سپس عقب نشینی ارتش سرخ شوروی را نتیجۀ دیدار نماینده ترومن با استالین حدس می زند و  تهدید شوروی را در آن جلسه حتمی می داند و نکته پایانی در  ذهن بیمار و  بدخواه امینی اینجاست که سند تهدید اتمی را  تنها خاطرات  ترومن می داند و نه اسناد رسمی دولت آمریکا و  در مخالفت با کسانی که خاطره ترومن را غلو می دانند می گوید دلیلی برای این غلو وجود ندارد البته نمی گوید که چرا بالعکس دلیلی محکم و مستند برای عدم غلو وجود ندارد  و دست آخر تکلیف خودش و ما را  معلوم نمی کند.

 و در ویدئویی جدیدتر  و با چهره ای از روی غیظ و تمسخر  بیان می دارد که در تاریخ نویسی های بازسازی شده دروغین اینگونه تصور داده می شود که قوام السلطنه بود با درایت استالین را گول زد و مسالۀ امتیاز نفت شمال را  به وی پیشنهاد می دهد  و باعث شکست استالین در این پروژه شده و مجدداً آن را تاریخ سازی دروغ پردازانه عنوان می کند و بازهم تنها نقش تهدید آمریکا را مطرح می کند و حیله گرانه می گوید که اسناد تهدید  اتمی که در برنامه قدیمی تر آنها را کم رنگ و تنها خاطرات ترومن عنوان کرده این دفعه بدون اشاره به ذکر منبع و سند با قاطعیت بیشتری آشکارا  به دروغ و تلقین دروغ مشغول می شود و دست آخر بازهم به ارائۀ  سند  از نوع خاطره ای پرداخته  و  با اسم بردن از  خاطرات سیداف نامی با سمت منشی باقروف رئیس جمهوری آذربایجان شوروی آنها را منبع و سند قاطع می داند...

دوستان و خردمندان خواننده واقعاً عقل سلیم چنین تصوری را قبول می کند که ایالات متحده آمریکا برای یک استان ایران کشور ابرقدرتی چون اتحاد جماهیر شوروی را تهدید اتمی بکند ؟؟؟؟؟!!!!!!

ضمناً نگاه کنید به نقش احمد قوام در جریان رویداد فرقه دموکرات پیشه وری :  بیانات آقای نخست وزیر راجع بگزارش عملیات سیاسی دولت نسبت بروابط با دولت اتحاد جماهیر شوروی - مذاکرات مجلس روز جهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۲۶ نشست ۲۵

توضیحات کامل احمد قوام درباره نقش وی در زمان واقعه و سفر وی به شوروی ، مذاکرات وی با مقامات شوروی و ... که بر خلاف اسناد آقای امینی مذاکرات مجلس به صورت توهم یا تصور نیستند بلکه موثق می باشند.

لینک مطلب :  

(http://mashruteh.org/wiki/index.php?title=%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA_

)

لطفاً کامل و با دقت خوانده و  به ویژه دقت کنید به قسمت مهمی از آن : ابلاغیه مشترک ایران و شوروی درباره آذربایجان و تخلیه ایران از ارتش شوروی ۱۳۲۵

این ابلاغیه در برگیرنده سه ماده می باشد که میان ایوان سادچیکف سفیر کبیر شوروی و احمد قوام نخست‌وزیر دولت شاهنشاهی ایران پس از آنکه بین این دو توافق‌هایی درباره تخلیه کشور ایران از ارتش اشغالی شوروی و مسله آذربایجان انجام یافت در تهران نوشته و امضا شد.

-1 قسمتهای ارتش سرخ از تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۴۶ یعنی یکشنبه چهارم فروردین ۱۳۲۵ در ظرف یکماه و نیم تمام خاک ایران را تخلیه می‌نمایند.

2-قرارداد ایجاد شرکت مختلط نفت ایران و شوروی وشرایط آن از تاریخ ۲۴ مارس تا انقضای مدت هفت ماه برای تصویب بمجلس پانزدهم پیشنهاد خواهد شد.

-3   راجع بآذربایجان چون امر داخلی ایران است ترتیب مسالمت آمیزی برای اجرای اصلاحات بر طبق قوانین موجوده و با روح خیرخواهی نسبت باهالی آذربایجان داده خواهد شد.

 

پیشنهاد قرارداد بین دولت اتحاد جماهیر شووری سوسیالیستی و دولت ایران درباره ایجاد شرکت نفت شوروی وایران نوشته شده به وسیله ایوان سادچیکف سفیرکبیر شوروی در ایران که به احمد قوام نخست‌وزیر کشور شاهنشاهی ایران در ۱۵ فروردین ۱۳۲۵ داده شد.

دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ازیکطرف و دولت اعلیحضرت شاهنشاهی ایران از طرف دیگر نظر باینکه بسیار مایلند مناسبات دوستانه را تحکیم و بهمکاری من بعدی اقتصادی بین دو کشور مساعدت نمایند و همچنین بادر نظر داشتن رد و بدل نامه‌ها بین نخست وزیر ایران و سفیر کبیر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در ایران که روز ۴ آوریل سال ۱۹۴۶ بعمل آمد مصمم گردیده‌اند قرارداد زیر را درباره ایجاد شرکت مختلط نفت شوروی وایران منعقد نمایند و برای این منظور اختیارداران خود را بطریق ذیل معین نمودند.

دولت اتحاد جماهیر شوروی ۰۰۰۰ دولت ایران ۰۰۰

مشارالیها پس از ارائه اختیارنامه‌های خودکه در کمال صحت و اعتبار بود در مقررات ذیل موافقت حاصل نموده‌اند:

ماده اول – طرفین متعاهدین در شهر تهران شرکت مختلط نفت شوروی وایران تحت عنوان مختصر (نفت شوروی وایران) را که از طرف دولت ایران بآن حق استثنایی برای کشف واستخراج و استحصال نفت و مواد نفتی و محصولاتیکه تواماً با نفت بوجود میاید در خاکی که در قسمت اول ماده دوم این قرارداد ذکر گردیده و همچنین حق فروش و حمل ونقل نفت مواد نفتی و محصولاتی که با نفت بعمل می‌آید چه در داخل ایران و چه در خارج آن داده می‌شود احداث می‌نمایند. موسسین شرکت عبارتند از:

طرف شوروی تراست دولتی عموم اتحاد شوروی برای استخراج نفت وگاز تحت عنوان (استالین نفت) وشرکت عموم اتحاد شوروی تحت عنوان (سیوز نقطه اکسپورت).

از طرف ایران ۰۰۰ شرکت طبق اساسنامه‌ایکه در مدتی که از سه ماه از روز بموقع اجرا گذاردن این قرارداد تجاوز ننماید از طرف موسسین تنظیم و بتصویب دولتین خواهد رسید عمل خواهد کرد.

ماده دوم – حدود ابتدائی مسافت شرکت که برای انجام کارهای اکتشافی منظور گردیده‌است همانهایی خواهد بود که در روی نقشه‌ای که طرفین امضا و باین قرارداد بعنوان جزء لایتجزای آن پیوست شده ترسیم گردیده‌است، دولت ایران متعهد می‌گردد خاک آذربایجان غربی را که در طرف غرب خطی که از نقطه تقاطع مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و ترکیه وایران شروع و بسمت جنوب از سواحل شرقی دریاچه رضائیه عبور و بخود شهر میاندوآب می‌رسد چنانچه اضافه روی نقشه فوق الذکر ترسیم گردیده بامتیاز کمپانیهای خارجی و شرکتهای ایرانی با مشارکت خارجیها و یا با استفاده از سرمایه‌های خارجی واگذار ننماید.

در مدت ده سال اول اجرای این قرارداد شرکت در خاکی که در قسمت اول این ماده ذکر گردیده قطعه‌های زمینی برای انجام کارهای اکتشافی واستخراج نفت و محصولاتیکه در بالا نام آن برده شده‌است انتخاب خواهد نمود.

ماده اول – قطعه‌های زمینی که برای عملیات شرکت ضرورت داشته باشد

ماده دوم - از طرف دولت ایران برای اجرای این قرارداد جهت بهره‌برداری بشرکت واگذار خواهد گردید در صورتیکه قطعه‌های انتخاب شده شرکت متعلق بدولت نباشد دولت ایران جبران قیمت قطعه‌های مزبور بحساب دولت ایران و واگذاری بلامانع آنها را باختیار شرکت عهده دار می‌گردد.

 

ماده سوم –

الف- مقدار سرمایه شرکت با موافقت طرفین متعاهدین تعیین می‌گردد. در مدت ۲۰ سال اول عملیات شرکت ۴۹ درصد اسهام بطرف ایران و ۵۱ درصد بطرف شوروی تعلق خواهد داشت در مدت ۲۵ سال دوم ۵۰ درصد اسهام بطرف ایران و ۵۰ درصد آن بطرف شوروی متعلق خواهد بود.

ب- ودیعه شرکای شرکت در سرمایه از این قرار خواهد بود. طرف ایران اراضی نفت خیز نامبرده در ماده دوم که پس از انجام کارهای تکنیکی دارای چاههای نفت بوده ومحصولات آن مورد استفاده شرکت قرار خواهد گرفت. طرف شوروی – همه گونه مخارج و لوازمات و مزد کارشناسان و کارگران که برای شرکت جهت استخراج و اکتشاف واستحصال نفت و مواد نفتی و محصولات توام آن لازم وضروری خواهد بود.

ماده چهارم – سود ویژه‌ایکه شرکت دریافت نماید مطابق مقدار اسهام هر یکی از طرفین تقسیم خواهد گردید.

ماده پنجم – حفاظت نواحی که از طرف شرکت کارهای اکتشافی در آن بعمل آید و همچنین چاههای نفت و تمام تاسیسات شرکت منحصرا با قوای تامینیه ایران خواهد بود.

ماده ششم – شرکت حق خواهد داشت تمام آلات وادوات و مواد فرعی وخام که برای عملیاتش در ایران لازم باشد و همچنین دوا و ابزار خارجی و سایر مصالح واشیائیرا که برای بیمارستانها و درمانگاههای او ضروری باشد بدون پرداخت حق گمرک وحق پروانه بایران وارد نماید. شرکت حق خواهد داشت نفت و مواد نفتی و محصولات توام آنرا که در موسسات شرکت بعمل آید بدون پرداخت حق گمرک وحق پروانه از ایران صادر نماید.

باتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی حق تقدم در خرید نفت و محصولات نفتی که شرکت صادر نماید داده خواهد شد.

ماده هفتم – دولت ایران شرکت را از پرداخت هر گونه مالیات وعوارض معاف می‌دارد.

ماده هشتم – این قرارداد برای مدت ۵۰ سال از روز بموقع اجرا گذاردن آن منعقد می‌گردد.

ماده نهم – پس از انقضای مدت عملیات شرکت دولت ایران حق خواهد داشت اسهام طرف شوروی را خریداری و یا با موافقت دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی مدت عملیات این قرارداد را تمدید نماید.

ماده دهم – اینقرارداد از روز تصویب آن بموقع اجرا گذارده خواهد شد. این قرارداد در شهر تهران در دو نسخه بروسی وفارسی نوشته شده و هر دو متن بطور تساوی معتبر می‌باشد. مورخ... ۱۹۴۷ بنمایندگی دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بنمایندگی دولت ایران.

 

حال معلوم نیست که آقای امینی چگونه بی شرفانه این ابلاغیه  که در  بند اول آن دربارۀ خروج نیروهای ارتش سرخ از ایران توافق شده و نیز پیشنهاد قرارداد بین دولت اتحاد جماهیر شووری سوسیالیستی و دولت ایران  و مذاکرات بعدی (ذکر شده به صورت کامل)که نقش اصلی در موافقت شوروی برای خروج از ایران ایفا کرده اند را  تاریخ سازی دروغین می داند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

قسمت جالب آن است که روز بعد از این مذاکرات یعنی 30 مهر 1326  مجلس بنا به  تصمیم‌قانونی دایر به بی‌اثر‌بودن موافقتنامه مورخ ۱۵ فروردین راجع به ایجاد شرکت مختلط نفت ایران و شوروی - مصوب ۳۰ مهر ماه ۱۳۲۶  آن پیشنهاد و ابلاغیه را از اعتبار خارج کرده و واقعاً شوروی ابرقدرت را مات و مبهوت کرد.

 

در اینجا قابل ذکر است که نمی توان منکر مخالفت آمریکا به خصوص در شورای امنیت با اشغال و تجزیه ایران شد ولی مسالۀ اصلی این است که آقای امینی خود بزرگ بین که مدعی دانش تاریخی و نیز  گرفتن ایرادات و اشتباهات از دیگران است ( سوداگری با تاریخ در مورد علی میرفطروس) چگونه نقش آشکار قوام را  نادیده می گیرد و مخالفت آمریکا را به دروغ  تا تهدید اتمی بالا می برد. ضمناً در اینجا نقش محمدرضاشاه و ارتش به فرماندهی وی و زنده نام تیمسار رزم آرا را که واقعاً تاریخی و قهرمانانه بوده است  را نباید فراموش کرد.

 

ضمناً آقای دکتر تورج اتابکی در گفتگویی با رادیو فردا ضمن اشاره به نقش قوام و شاه  بیان می دارد که در بررسی اسناد وزارت خارجه آمریکا (سند رسمی و نه خاطرات ترومن به عنوان سند محمد امینی) هیچ نشانی از تهدید اتمی دیده نمی شود.

 

لینک ویدئوی اول محمد امینی : عنوان ((فرقۀ آذربـایـجان ـ پیـشه وری ـ بـاقــروف ـ یوسف استـالـین ( نفت شمال ایران ))

(https://www.youtube.com/watch?v=w6sLzsUj4D4)

مدت زمان : 33 دقیقه و 59 ثانیه

زمان دروغگویی : دقیقه 24 و ثانیه 56

تاریخ انتشار در یوتیوب :   29 دسامبر 2013

 




لینک ویدئوی دوم محمد امینی : عنوان ((محمد امینی « یوسف استالین و آذربایجان ایران ))

 (https://www.youtube.com/watch?v=8NSoIkyNRlM)

مدت زمان : 37 دقیقه و 11 ثانیه

زمان دروغگویی : دقیقه 22 و ثانیه 22

تاریخ انتشار در یوتیوب :   18 دسامبر 2014





 

لینک گفتگوی دکتر تورج اتابکی  با رادیو فردا : عنوان ((پیدایش و فرجام فرقه دموکرات آذربایجان در گفت‌وگو با تورج اتابکی))

(http://www.radiofarda.com/content/f7-pishevari-and-azerbaijan-democrats-atabaki-iv/25198286.html)

مدت زمان : 16 دقیقه و 25 ثانیه

زمان اشاره به نقش قوام و شاه و دروغ بودن تهدید اتمی آمریکا : دقیقه 12 و ثانیه 15

تاریخ انتشار در رادیو فردا :   ۱۳۹۲/۰۹/۲۱






 به نظر می رسد که محمد امینی در راستای دفاع از مولایش مصدق قصد تخریب خدمتگزاران تاریخ ایران را دارد به علاوه اینکه قوام برخلاف مصدق که فوق تخصص عوامفریبی را داشت و نیز استاد تظاهر در دینداری بود ، فردی به واقع سکولار ، واقع بین و خردمند بود....



ادامه دارد ...

نظرات 10 + ارسال نظر
ر.ب جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 05:53

چهارم-

کتاب آذربایجان ایران ، آغاز جنگ سرد - نوشته جمیل حسنلی ترجمه منصور صفوتی - نشر و پژوهش شیرازه - چاپ دوم 1388 -
صفحه 345:
خیلی ها معتقدند که تصمیم ناگهانی شوروی در 24 مارس برای خارج کردن نیروهایش به خاطر اولیتماتومی که ترومن در 21 یا 23 مارس برای استالین فرستاد است.
صفحه346 :
در سال 1954 در اثر نصرالله فاطمی به عنوان دیپلماسی نفت این موضوع منعکس شد. نصرالله فاطمی می نویسد: ترومن در 21 مارس در اولتیماتومی به استالین گفته بود اگر ظرف 6 هفته نیروهای شوروی آذربایجان را ترک نکنند سربازان آمریکایی به ایران بر می گردند. برداشت فاطمی را مایکل شیخان در سال 1968در کتاب خود تایید کرد و نوشت وجود اولتیماتوم 21 مارس 1946 دلیل اصلی تصمیم شوروی ها برای خروج از ایران بود.

باز اصرار و با تکرار....
تا حدی خودت جواب خودت را داده ای ....
پیاده کردن نیرو چه ربطی داره به تهدید اتمی....
من که مخالفتی با هشدار و ابراز مخالفت آمریکا با شوروی نکرده ام دوست عزیز...

ر.ب جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 05:41

سوم

در خاطرات ترومن آمده که به عنوان رئیس جمهور آمریکا - شوروی را به خاطر آذربایجان ایران تهدید اتمی کرده، شما منبعی دارید که چنین نبوده؟
بنده چرا باید سند ارائه کنم؟ شما مدرک رو کنید که چنین نبوده.
صورت گزارشات مجلس ایران هیچ چیزی را ثابت نمی کند. مجلس ایران در آن زمان در قد و قواره ای نبوده که بداند بین دو ابرقدرت دنیا چه می گذرد.
مگر در آن زمان سیاستمداران کره ای خبر داشتند که که استالین یکی از مشوقین اصلی مائو رهبر چین کمونیست برای دخالت در جنگ کره است؟

مشکل شما اینست که حتی مطلب را درست نخوانده اید....
شما پافشاری بر مطلبی دارید که در سندیت آن تردید وجود دارد ...
استاد محترم شما حتی زحمت به خودت نداده ای مطالب را مطالعه کنی... یعنی چه مجلس ایران در قد و قواره ای نبود ؟ چه ربطی به مطلب داشت؟ مذاکرات مجلس شامل شرح کامل تمامی اقدامات قوام از روی کار آمدن در زمستان 1324 تا سقوط فرقه پیشه وری از زبان وی بود این کجاش ربطی به قد و قواره مجلس داشت... اول بخوان. بعدش هم میتونی به تاریخ دقیق خروج نیروهای شوروی از فروردین 25 به بعد (بعد از امضای پیمان مذکور با قوام)مراجعه کنی تا ربطش رو پیدا کنی و این همه آسمان ریسمان نکنی...

ر.ب جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 05:25

دوم

شما اول نوشته تان گفته اید: نمونه ای از پرت و پلا گویی های فاحش و بی شرمانه دکتر محمد امینی.

ببینم اینها که بنده برایتان آوردم ، هم پرت و پلا گفته اند؟ این همه آدمهای مختلف که معتقدند ترومن شوروی را به خاطر آذربایجان ایران تهدید اتمی کرده بود هم پرت و پلا گفته اند و آدمهای بی شرمی هستند؟
شما جوری حرف می زنید انگار آقای امینی تنها کسی است که به این موضوع اشاره کرده است. بنده برایتان چندین نقل قول آوردم که چنین نیست. حالا از بنده سند می خواهید؟
سندش خاطرات ترومن است.
لابد خاطرات ترومن هم جعلیات مصدقی هاست؟ لابد خاطرات ترومن هم چرندیات بی شرمانه غیر قابل اتکاست؟

پاسخ سریع و کوتاه : اصرار و اصرار و اصرار بر سندیت خاطرات ترومن .....!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و نیز چون اعتقاد تعداد زیادی بر درستی مطلبی است لزوماً صحیح می باشد . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

ر.ب جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 05:18

اول

شما خودتان را به نشنیدن و نفهمیدن می زنید؟
شما گفته اید کدام عقل سلیم چنین تصوری را می ند که ایالات متحده آمریکا برای یک استان ایران کشور ابرقدرتی چون اتحاد شوروی را تهدید اتمی کند؟
در جواب این سوال عاقل اندر سفیه شما بنده برایتان دهها نمونه از کسانی را مثال زده ام که باور کرده اند آمریکا به خاطر یک استان ایران شوروی را تهدید اتمی کرده است.
ببینم اینها هیچ کدامشان عقل سلیم نداشته اند؟
مرتضی نگاهی نویسنده - علیرضا محمدی کارشناس ارشد حقوق بین الملل - خاطرات ترومن را در دسترس نداشتم، ولی در مجله بخارا که لینکش را گزاشتم در صفحه 268 فریدون اعلا تاکید دارد که در خاطرات ترومن آمده که آقای ترومن شوروی را تهدید اتمی کرده است.
ببینم ترومن که لابد عقل سلیم داشته؟

اول بنده عرض کنم که نه از روی تواضع و ریا (منظورم نیست که شما ریاکارید) اعلام می کنم کوچکتر از آنم که عاقل اندر سفیهانه نگاه کنم....
دوم تعدد راویان یک روایت دلیلی بر درستی آن نیست...
سوم چه اصراری بر درست بودن خاطرات یک فرد سیاسی بعد از خروج از قدرت دارید؟ (من لزوماً منظورم کلی نیست که همیشه همه خاطرات درست یا نادرست هستند )

ر.ب سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 20:59

6-
لازم به ذکر است داستان نهدید اتمی آمریکا علیه شوروی به خاطر اشغال آذربایجان در اسناد منتشر از اتجاد جماهیر شوروی نیز اشارات مستقیمی شده است.

شما جماعت پان سلطنت طلب با آقای امینی دعوا دارید به خودتان مربوط است.
بیکاری و اقامت در کشورهای امن و امان آمریکایی و اروپایی و پول مفتی که دارید باعث شده دچار این توهم بشوید که تاریخ نگار هستید و می توانید روی همه چیز ماله بکشید. اسم این ماله کشیدن ها را هم گزاشتید روشنگری. هر چیزی هم که به مزاقتان خوش نیاید می شود دروغگویی و پرت و پلا گفتن بی شرمانه.
بهرحال خوشتان بیاید یا نیاد در خاطرات خود ترومن - رئیس جمهوری آمریکا - به این موضوع اشاره شده.

اولاً (نخست): اسناد منتشر شده شوروی را نشان بده نه فقط حرفشان را مطرح کن.... (منبع درست و حسابی نه امثال سایت فلان و بهمان)
ثانیاً (دوم): بنده پان سلطنت طلب که هیچ سلطنت طلب هم نیستم و با آقای امینی دعوایی ندارم بلکه با دروغگویی ایشان و شما و امثالهم مشکل دارم... تازه با بعضی سلطنت طلبها و طرفداران پادشاهی هم کاملاً مخالفم که فقط نقش شاه و ارتش را برجسته می کنند چون ارتش ایران دربرابر ارتش سرخ امکان نداشت بتونه راه به جایی ببره....
ثالثاً (سوم): کنار آی پی شما پرچم روسیه مشاهده می شود. دلیلش را نمی دانم و اتهامی هم نمی زنم..
رابعاً (چهارم) : بنده نه تاریخ نگارم نه مورخ و نه پژوهشگر . بلکه با مراجعه به اسناد حقیقی و نه اسناد توهم زا و تحریف شده .در حد امکان (اگر امکانش باشد) می خواهم حقیقت را از نادرستی و نیرنگ مشخص کنم. ماله کشی هم کار امثال ایشان و شماست دوست عزیز.
خامساً (پنجم) : فکر کنم کلاً روضه خوانی کرده ام که شما باز آخر سر خاطرات ترومن رو سند معرفی می کنی... دوست عزیز آقای اتابکی رو هم می شنیدی که گفت در بررسی اسناد وزارت خارجه آمریکا هیچ نشانی از تهدید اتمی دیده نمی شود شما هی اصرار کن و هی خاطره و منبع معرفی کن ... مرغ شماها یک پاداره....

ر.ب سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 20:53

5-
غائله آذربایجان - نشریه بخارا - فریدون علا - صفحه 268 -
... خود ترومن در خاطرات خود چنین ادعا می کند که اولتیماتومی به استالین داده بود و تهدید کرده بود که از بمب اتمی استفاده خواهد کرد.

http://bukharamag.com/wp-content/uploads/downloads/2012/04/فریدون-علا.pdf

خواستید منابع متعدد زیادی وجود دارد که در آنها به وضوح به تهدید اتمی آمریکا علیه شوروی استناد شده. بازهم برایتان می گذارم.

عزیزم دیوانه ام نکن..... کجای این مطلب سند تهدید اتمی آمریکا توشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

ر.ب سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 20:41

-4

وبلاگ - یوالداش - مرتضی نگاهی - نوشته ای با عنوان آهی و حسرتی

هر حال من در سفر باکو با بسیاری از بازماندگان فرقهء آذربایجان آشنا شدم و آنان به من گفتند که پیشه وری در دوران تبعید به آن نتیجه رسیده بود که سوا کردن خرج آذربایجان از ایران باعث شکست جنبش آذربایجان شد. تاریخ هم همان را می گوید. اگر پیشه وری علم استقلال بلند می کرد (که سعی کرد آخر سر آن علم را بلند کند) فقط با کمک روس ها می توانست روی پای خود بماند که به نوشتهء همان جمیلی (اتفاقا با خودش آشنا هستم و کتابش را دارم) استالین در برابر تهدید “اتمی” آمریکا دست از پشتیبانی پیشه وری و حکومت خودمختار آذربایجان برداشت و فرقه در یک شب باد هوا شد

http://negahi.com/yoldash/?paged=32

بازهم سند خاطره ای .......... امینی هم که خاطرات دستچین شده و دلخواه رو به عنوان سند معرفی کرد......

ر.ب سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 20:33

3-
قابل توجه جماعت پان سلطنت طلب:

مقاله سید جعفر پیشه وری و حکومت خودمختار آذربایجان - علیرضا محمدی:

در این میان ایالات متحده آمریکا که از نیات و نزدیکی قوای شوروی به گلوگاه استراتژیک جهانی نگران شده بود هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا را بر آن داشت تا با هشدار شدید الحنی شوروی را به بمباران اتمی تهدید نماید. تنها پس از تهدیدات آمریکا بود که استالین از مواضعش در ایران عقب نشینی کرد. بعد از خروج قوای نظامی شوروی در سال 1946 ارتش شاهنشاهی به تبریز و مهاباد یورش برده و بساط حکومت های خودمختار و دست نشانده در آذربایجان و کردستان را بر چیدند. لازم به یاد آوری است در جریان جنگ جهانی دوم فقط دولت آمریکا برخوردار از سلاح های اتمی بود واستالین به دلیل ترس از نابودی نیروهایش را از ایران خارج نمود. به جرات می توان گفت اگر تهدیدات آمریکا علیه شوروی نبود چه بسا جمهوری های تحت الحمایه و دست نشانده روسها در آذربایجان و کردستان به ثمر می نشست و در آنصورت ایران بیش از یک چهارم سرزمین و جمعیت خود را از دست داده بود و معلوم نبود ایران چه سرنوشت دیگری پیدا می کرد!
http://moghaneh.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8/#Scene_1

سندی موثق از تهدید اتمی درون این مطلب ندیدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!11
عزیزم خاطره که لزوماً حقیقت نمی باشد. لطفاً اسناد رسمی تهدید به حمله اتمی را رونمایی کنید.

ر.ب سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 20:30

2-
نمونه ای از اظهار نظرها در مورد اینکه نجات آذربایجان نه به خاطر شاهکار؟؟!! قوام و نه به خاطر شجاعت ارتش شاهنشاهی ایران بلکه مشخصا به خاطر تهدید اتمی آمریکا علیه شوروی بوده است:

مقاله - ما و روس ها؛ فرصت های بی سابقه همگرایی - 15 شهریور 1393 - حبرگذاری دانشجو -
. ..ولی اتحاد جماهیر شوروی ماند و حکومتی محلی در آذربایجان ایران به نام حزب دمکرات به رهبری پیشه وری برپا کرد، هر چند با شکایت ایران به شورای امنیت سازمان ملل و تهدید هسته ای آمریکا (آن طور که برخی منابع تاریخی می گویند)، روس ها از ایران خارج شدند و حکومت دست نشانده، برچیده شد.
http://snn.ir/print/353551

دوست عزیز من سند رسمی (مذاکرات مجلس شورای ملی و قوانین مربوط به واقعه آذربایجان ) رو ارائه می دهم شما باز تاریخ سازی بدون سند(سایت دانشجو هم شد سند؟؟؟؟؟!!!!!!!) رو ارائه می دهی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

ر.ب سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 20:27

1- سوال فرمود اید:
""...دوستان و خردمندان خواننده واقعاً عقل سلیم چنین تصوری را قبول می کند که ایالات متحده آمریکا برای یک استان ایران کشور ابرقدرتی چون اتحاد جماهیر شوروی را تهدید اتمی بکند ؟؟؟؟؟!!!!!!..""

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد